zakłady na żywo
Pages Menu
Categories Menu
Treningi koszykarskie

Treningi koszykarskie

Na pewnym poziomie umiejętności, choć podstawowym wyznacznikiem jest tutaj zawsze wiek osoby trenującej, zwiększa się intensywność treningów. Dzieci spotykające się z koszykówką dwa razy w tygodniu, potem zwiększają ilość spotkań do trzech, aż w końcu wchodzą w rytm codziennych treningów. Jest to oczywiście niemałe obciążenie dla organizmu, dlatego też musi się ono odbywać w sposób przemyślany i mądry.

Nie da się poprawiać umiejętności i nabywać nowych, bez ciągłego ich ćwiczenia. Należy uczyć się określonych ruchów, wpajać sobie podstawy ich wykonywania a następnie ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć, tak aby określona umiejętność stała się nawykiem. Koszykarz to zawodnik, który musi mieć mocno rozwiniętą nie tylko szybkość i wytrzymałość, ważna jest także i skoczność, siła i dribling.

Z tego też powodu każdy z treningów, musi być wszechstronny i zrównoważony. Musi przebiegać według określonego schematu i natężenia tak, aby z czasem zawodnik mógł coraz mocniej wykorzystywać posiadane już umiejętności. Intensywność treningów a także ich częstotliwość, muszą być dostosowane do możliwości organizmu tak, aby nie doprowadzić do stanu przetrenowania i przemęczenia.

Priorytetową sprawą w sytuacji, gdy organizm podejmuje działania związane z trenowaniem, z wyczynowym uprawianiem koszykówki, jest właściwe zadbanie o stosowną regenerację organizmu, wspartą oczywiście właściwym odżywianiem. Nie da się nie myśleć o wszystkich wspomnianych elementach w sposób globalny. Każdy z nich jest ważny, każdy ma swoje miejsce i jest niezbędnym.

Nie da się pominąć jakiegokolwiek z nich.